LOHUSALIK DEPRESYONUNA YAKALANMAMAK İÇİN ALTIN ÖNERİLER

Birçok kadın doğum sonrasında rahatlama, mutluluk, tatmin ve yoğun bir haz hissi duyar. Bazı kadınlarda ise “Postpartum depresyon” olarak adlandırılan doğum sonrası depresyon belirtileri ortaya çıkar. Peki nedir bu belirtiler; Kendini değersiz hissetme, Tahammülsüzlük, Çabuk öfkelenme, Cinsel isteksizlik, Mutsuzluk, Hayattan keyif alamama, İnsanlarla iletişim kurmada isteksizlik, Halsizlik, Uyku bozuklukları, Suçluluk duygusu, Konsantrasyon güçlüğü Eskiye kıyasla kendini çirkin hissetme gibi yakınmalar Lohusalık Depresyonuna Yakalanmamak İçin; Doğum öncesi evdeki iş paylaşımı için eşinizden ya da bir yakınınızdan destek alın. Doğum sonrası kendinize bakmayı, makyaj yapmayı, saçlarınızı taramayı ihmal etmeyin. Doğum sonrası bebeğiniz ile birlikte sık sık dışarı çıkıp yürüyüşler yapın, bu bebeğinize ve sizin doğum sonrası kilolarınızı vermenize yardımcı olacaktır. Çok sıkıldığınızı hissettiğiniz anda bebeğinizi 10 dakikalığına güvenli bir yere bırakın ve camı açıp derin bir nefes alın. Unutmayın bunu yaşayan ilk ve tek kişi siz değilsiniz, zaman geçtikçe her şey daha kolay olacak ve siz de bu yeni düzene alışacaksınız. Çevreye karşı kulaklarınızı kapayın (Sütün yetiyor mu? İnce mi giydirdin? Niye banyo yaptırdın? Bak ben sana demiştim!) Her Annelik kendine özeldir, tabi ki büyüklerin tecrübeleri değerli ancak o sizin çocuğunuz unutmayın. Akşamları bebeğinizi uyuttuktan sonra eşiniz ile birlikte keyifli vakit geçirmeye özen gösterin, evde sinema izleyebilir, güzel bir akşam yemeği yiyebilir, ya da mucizeniz uyurken siz onu izleyebilirsiniz. Anne Baba saati önemli, bu size ve eşinize iyi gelecektir. Evinizin eskiye göre dağınık olması, bulaşıkların ve ütülerin birikmiş olması moralinizi bozmasın. Bunlar yapılır ama bebeğiniz ile yaşayacağınız hiçbir an bir daha geri gelmez, anın tadını çıkarın. Bebeğinizle dans edin, şarkılar söyleyin. Bebeğinizin uyuduğu saatlerde mümkün olduğunca siz de uyuyun. İyi bir uyku sizi rahatlatacaktır. Arkadaşlarınız ya da sevdikleriniz ile bir araya gelmeye, “bebek” dışında bir şeyler konuşmaya çalışın. Son olarak her sıkıldığınızda ya da bunaldığınızda şunu tekrarlayın. Herşey Güzel Olacak”, “Geçecek”, “Bunu yaşayan bir tek ben değilim”

  • 11.12.2017 15:39:23
  • Hiper Farma
  • Vitaminler